Írországi információk és élmények - magyarul

Szerdan delben ment a repulo...elosszor repulok, juhejj-gonbdoltam magamban. Remeltuk nem lesz semmi baj a jegyfoglalassal se a csomagokkal, mert csak 15 kg lehetett vinni. Elozo nap mindegyikunk a merleghez rohangalt a zsakjaval mint egy hatizsagok csiga futam, ugy neztunk ki. Semmi baj nem volt, ugyhogy miutan megkaptuk a beszallokartyat es beattuk a csomagokat, vartunk es vatunk hogy vegre elinduljunk. Miutan atmentunk a besszallo kapunk ahonnan mar nincs visszaut, egy busz vitt ki minket a repulohoz. Hat, meg kell hagyni egy csopp csaloda volt, hiszen egy viszonylag pici (150 fos) es lepukkant gepre kellett felszallni, nem am olyan nagy szeppen csilogo feher dogre...
Elhelyezkedtunk, ugyebar mindenki az ablak melle hogy meg izgalmasab legyen es elkezdett gurulni a gep, es egyre gyorsabban gurult, majd megallt a kifutopalya vegen, es hirtelen elindult de olyan erovel hogy mi belelpreselodtunk az ulesekbe. Nagyon sokaig mentunk folfelel, aztan mar majdnem indulhattunk lefele, hiszen csak 50 perc az ut. A kilatas gyonyoru volt, a felkokkel egyszinten es folotte repulni ahol mindig dut a nap....leirhatatlan elmeny.
Aztan jottek azert a kellemetlensegek is, legtobbeknek a feje fajt rettenetesen, nekem a fogaim aakrtak kiugrani a helyukrol, es ez nem akart megszunni a leszallas utan sem.
Dublin repter. Megerkeztunk. Na akkor keressunk egy telelfont es hivjuk fel azt a magyar sracot akinel alszunk ma. Hat persze hogy nekem kellett elmennem telelfonalni, mert en szerveztem az egesz utat es ezt a szallast is. Hat felhivtam, felszalltunk a buszra ami kivit benunket oda, es ott vartunk a szakado esoben ra, de o nem volt sehol. A zsakokkal elmentunk keresni egy telelfont, de egy irodahazzakkal teli negyedben sehol sem talalsz nyilvanos telelfont, ugyhogy egy ora azas utan, mar megint en, odamentem egy srachoz buszmegalloba es elkertem a mobiljat. Azt tudtuk hogy az irek nagyon is baratsagos es kedves emberek, ugyhogy miert ne probaljam meg. Es odaadta, a srac meg kijott elenk. Hazavitt bennunket kocsival, ahol aztan becuccoltunk egy ures szobaba a kert helyett mert mar 2 hete esett az eso ugyhogy a sator nem allt volna meg a foldben. Halalian kedves magyar csalad volt, akik pizzat rendeltek nekunk, es ellattak jotanacsokkal es terkepekkel, mert gozunk se volt arrol hogy hova is megyunk masnap. Elindultunk a vakvilagba szoszerint egy kis penzzel, satorral es halozsakkal, semmi tervvel. Vegre kiototltuk, hogy atmegyunk a nyugati partra, mert az sokkal szebb es tobb a latnibvalo is. Manap felkerekedtunk benemtunk a belvarosba, valottunk penzt, mert addig csak fontunk volt, euronk nem. Vettunk kajat es felszalltunk a buszra ami atvitt bennunket a masik partra. 6 ora felel ertunk oda, igy mar semmi nem volt nyitva. Elment a masodik nap es meg semmit sem csinaltunk. De keresni kellet vallami szallast estere. A valtozatossag kedveert az eso itt is esett, de mi nem akartunk Hostelbe nemmi, mert draga volt, igy aztan kimentunk a tenger melle hogy majd ott felallitjuka satrunkat. A szel hihetetlenul erossen fujt ugyhogy keptelen otlettnek tunt az egesz. Megprobaltunk bedumalni magunkat egy egy haz hatso kertjebe, ahol nem volt akkora szel, de persze nem sikerult. Vegul talaltunk egy katolikus templomot, es a kertje nagyon is szelvedett volt, megkerdeztuk. Az emeleten volt egy ures termuk, igaz hogy hideg, de megengedtek, hogy ott aludjunk, volt WC es melegviz is. Igy aztan ott maradtunk, 4 napot, mert megengedtek azt is. 10 fok volt a teremben egesz nap, a kovon aludva jo hideg volt, de legalabb nem esik es van megegviz wc papir...:O) valami valamiert.
Masnap elmentunk a turista informaciohoz, hogy megtudjuk mit erdemes megnezni. Talaltunk 3 jo helyet, ill turat amire elmentunk. A rakovetkezo ket nap egy-egy busztura eszakra es delre, kastelyok es hegyek es tavak es sziklak es eso es napsutes. Ennyit lattunk kb, de gyonyoru volt ahogy a kepek is tanuskodnak rola. Estere mindig visszamentunk ettunk, kartyaztunk es lefekudtunk. Hetfore maradtak az ARAAN szigetek, ami gyonyoru 3 as szigetcsoport az egfyetlen hely ahol meg beszlik a tradicionalis ir nyelvet. Ide mar csak 2 en mentek el kozulunk mert nekunk a tobbieknek mar nem volt penzunk. A ket busz tura nem volt draga es ighy legalbb elmondthatjuk, hogy lattunk Irorszagot, ezen kivul meg csak kenyeret olcso sajtot es szalalmit es vizet vettunk egesz nap, es zacskos levest ittuk. De a penzunk az elment.
Hetfo reggel az egyik pap kozolte velunk hogy egy oran belul el kell hagynunk a helyet nem maradhatunk tovabb. Ugyhogy osszepakoltuk mindenkinek a cuccat es kibatyuztunk a parkba, hogy ott megvarjuk a kirandulokat , eltoltjuk a napot, es este pedig satrat verunk. Az eso 1 ora fele elkezdett esni igy aztan 4en bevandoroltunk 7unk cuccaval a bevasarlo kozpontba, mert ott nem esik meleg van es van bolt is. Teljesen csovesnek ereztuk magunakat az elso naptol fogva, de ez a helyzet meginkabb azza tett bennunket.
Az egesz napot ott toltottuk a foldon ulve kartyazgattunk, mire megjottek a tobbiek, ekik persze el sem akartak hinni a dolgot, mi mar hulla faradtak voltunka semmittevestol. Az utolso busszal felmentunk Dublinba, hogy ott majd a buszpalyaudvaron alszunk. A busz fel 1 re, ejszaka ert fel, de a buszallomas be volt zarva, igy keresni kellet valami mar megoldast. Az eso eddigre ert utol benunket. Vonatallomasrol vonatallomasra jartunk, de minden zarva volt, vegul bementunk egy rendorallomasra segitseget kerni, de ott nem akartak nekunk segiteni, elkuldtek hogy keressunk egy Youth Hostelt. De mivel penzunk nem volt, tovabb ballagtunk az esobe a kihalt varoson. Az egyik sarkon egy autobol kiszolt egy ficko mert latta hogy azott zsakos csigak vagyunk es meg el is tevedtunk, es o mutatott egy helyet ahol satrat tudunk verni. Ez egy focipalya volt. Bemasztunk a fak koze es felvertuk a satrakat. Reggel 6 kor keltunk es gyorsan elhuztuk a csikot, mielott meg akarki is eszrevett volna bennunket. Visszamentunk a buszallomasra es ott csoveztunk egesz nap. Felvaltva jartunk varostnezni. Este 6 felel kibuszoztunk a repuloterre, es masnap reggelig ott csoveztunk, de sokkal jobb volt mint a buszallomas. Aztan felszalltunk a repulore es hazajottunk.